7 pravidel úspěchu Steva Jobse pro finanční poradce
27.12.2017 | 9.2.2018 18:05
Využijte principy, kterými se řídil Steve Jobs, ve Vaší vlastní poradenské praxi…
V americkém časopise Entrepreneur nedávno vyšel článek Steve Jobs a 7 pravidel úspěchu, obsahující řadu inspirativních rad pro úspěch v jakémkoliv podnikání. Jak tedy můžete využít principy Steva Jobse ve vaší práci finančního poradce?
1. Dělejte to, co milujete. Vášeň je všechno. Jobs jednou řekl: „Lidé s vášní dokážou změnit svět k lepšímu.“ Máte pocit, že jste pouhý prodejce produktů? Pak je čas se posunout. Nebo patříte mezi zodpovědné finanční poradce, kteří především řeší potřeby klienta, jste přesvědčeni, že jim pomáháte a k tomu všemu vás to baví? Pak na sebe můžete být hrdi.
2. Zanechte za sebou stopu. Vaše práce není pouze o počtu podepsaných smluv a velikosti provizí. Důležitější je dlouhodobý přínos. Jaká je vaše vize, vaše poslání? Hledejte neustále způsoby, jak vašim klientům pomoci a obohatit jejich životy.
3. Vytvářejte vazby. Spojujte myšlenky a postupy z různých oblastí. Rozhlédněte se: spolupracujete s daňovými poradci, servisními společnostmi, účetními, IT oddělením, produktovými specialisty, marketéry. Všichni tito lidé vám mohou poskytnout kritické informace pro zlepšení vaší služby. Vyhraďte si čas na pochopení toho, co dělají, a vaše služba bude silnější.
4. Řekněte „ne“ tisícovce věcí. Strategie a vize stojí na schopnosti filtrovat myšlenky a vybrat tu správnou. Místo, abyste zkoušeli udělat všechno, zaměřte se na klíčové elementy vaší poradenské praxe. Prodej „penzijek“ a „stavebek“ je fajn, ale možná je čas začít dělat opravdu komplexní poradenství.
5. Vytvářejte odlišné věci. Jobs neustále hledal inovace v zákaznických službách. Zkoušejte nové věci i vy: použijte při prezentaci novou pomůcku, zkuste pracovat metodicky, začněte používat finanční plán, testujte, dělejte chyby - jeden úspěch převáží všechny neúspěchy. Pokud děláte přesně to samé, co vaše konkurence, připravujete se o příležitost připravit vašim klientům unikátní zážitek, který jim můžete dát jenom vy.
6. Vypilujte to, co chcete říct. Můžete mít nejlepší myšlenku na světě, ale pokud ji neumíte srozumitelně sdělit, je vám k ničemu. Potřebujete vydestilovat vaše poslání na dřeň a zachovat v centru vaší komunikace s klienty.
7. Prodávejte sny, ne produkty. Místo pouhého prodeje produktů se snažte klientům ukázat hodnotu, kterou jim vaše služba přinese. To je cesta k dlouhodobému úspěchu. Rozumíte tomu, co chtějí vaši klienti? Váš produkt je nezajímá. To, co je opravdu zajímá, jsou oni sami, jejich sny, cíle. Pokud pomůžete vašim klientům dosáhnout jejich cílů, získáte si je.
Steve Jobs radil, abychom se nebáli snít velkoryseji. To je jedna z nejlepších rad, jakou si od něj můžeme vzít. Spatřete génia ve svých bláznivých nápadech, věřte si, věřte ve svou vizi a buďte neustále připraveni za tyto hodnoty bojovat.
David Waliczek
Klíčová slova
Související články
- Urychlete svou finanční nezávislost (27.12.2017)
- Máte nezbytnou výzbroj pro úspěch v poradenské branži? (27.12.2017)
- 15 klíčů k bohatství pro děti i dospělé - 2. část (27.12.2017)
- Nečekané černé labutě (27.12.2017)
- Důležité: Odebíráte naše finanční tipy pomocí Gmailu? (27.12.2017)
- Bezpečná investice neexistuje (27.12.2017)