Jak využít tajemství Kiyosakiho a Allena na cestě k vlastním milionům - tajemství osmé

27.12.2017 | 18.1.2018 11:35

Robert Kiyosaki a Robert Allen jsou pro mnoho lidí velkou inspirací. Objevte i Vy další tajemství těch, kteří díky skutečně silné motivaci dokázali zdánlivě nemožné ve velmi krátkém čase

Jak využít tajemství Kiyosakiho a Allena na cestě k vlastním milionům - tajemství osmé

Tajemství osmé: Vyberte si svoji cestu – cesta podnikatele

Musíte si vybrat, zda půjdete cestou zaměstnance, živnostníka nebo podnikatele. Každá z cest má svá pozitiva i úskalí. To, kterou si vyberete, záleží jen na vás. V minulých dílech jsem více rozebral cestu zaměstnance a živnostníka, dnes se zaměřím na podnikatele.

Skutečně podnikat jsem začal až v roce 2005. V té době – v květnu – mi málem umřely moje žena a dcera při porodu a já jsem se rozhodl, že chci být s nimi ještě za jejich života a ne až po smrti.

Po předchozí zkušenosti s podnikáním, které se změnilo v živnost, jsem ale začal úplně jinak. A protože se mi tento začátek osvědčil (a osvědčuje se tisícovkám podnikatelů ve vyspělém světě již desítky let), rád bych vám nyní stručně zdůraznil některé body, jak začít (nebo jak svoje podnikání změnit), abyste skutečně vybudovali hodnotnou firmu:

  • Stanovte si poslání vaší firmy, které bude motivující pro vás, vaše zákazníky i vaše spolupracovníky (naše poslání je „Pomoci co nejvíce lidem k finanční nezávislosti“).
  • Potom si ujasněte, jakou hodnotu má mít vaše firma a kdy má této hodnoty zhruba dosáhnout (tento cíl byste měli odvodit od vaší finanční nezávislosti).
  • Zjistěte si, za jakou cenu se zhruba prodávají firmy ve vašem oboru podnikání. Pro zjednodušení se nejvíce dívejte na ukazatel Cena podniku/Tržby podniku (tzv. Price/Sales Ratio). Pokud se tento ukazatel pohybuje kolem 1, znamená to, že vaše firma – kdyby byla dost velká a dobře rostla – by se dala prodat za zhruba jednonásobek, tj. 100 % tržeb. Pokud jste malá firma nebo pokud málo rostete, tak se možná vaše firma bude moci prodat za 20 - 50 % vašich ročních tržeb.
  • Na základě předchozích odstavců stanovte, jaké tedy máte mít tržby, abyste skutečně vybudovali hodnotnou firmu.
  • Od výše tržeb odvoďte, jaké máte mít zákazníky (velikost, počet, ekonomická síla aj.).
  • Díky počtu zákazníků a tržbám na zákazníka si ujasněte, jaké produkty a za jaké ceny musíte nabízet, abyste se dostali k požadovaným tržbám, resp. hodnotě firmy, resp. k vaší finanční nezávislosti.
  • Na základě všech předchozích informací si také ujasněte organizační strukturu vaší firmy. Kdo bude ve firmě za co zodpovědný a jak za to bude ohodnocen (POZOR: to, že jste na vše sám nebo je vás málo, neznamená, že nemáte dát dohromady skutečnou organizační strukturu vaší budoucí prosperující firmy).
  • Nakonec začněte pracovat na naplňování vaší vize.

Tento výčet je samozřejmě velmi hrubý, proto se v dalších dílech tohoto seriálu k jednotlivým částem ještě podrobněji vrátím.

Vladimír Fichtner

Článek vyšel v časopise FINMAG.

Klíčová slova

Výběr nejčtěnějších článků

icon - FINANČNÍ PORADCI

FINANČNÍ PORADCI

Získejte zkušenosti a informace a staňte se nejlepším poradcem.

ZJISTIT VÍCE
icon - FINANČNÍ INSTITUCE

FINANČNÍ INSTITUCE

Zlepšete dovednosti svých kolegů profesionálním tréninkem.

ZJISTIT VÍCE
icon - FIRMY A ÚŘADY

FIRMY A ÚŘADY

Vzdělávejte sebe a své zaměstnance ve finanční gramotnosti.

ZJISTIT VÍCE
icon - ŠKOLY

ŠKOLY

Naučte se efektivně vzdělávat ve finanční gramotnosti.

ZJISTIT VÍCE
icon - LIDÉ

LIDÉ

Porozumějte financím a využívejte dobře své možnosti.

ZJISTIT VÍCE

Zanechte nám svůj e-mail a buďte stále v obraze o finančním vzdělávaní