2 tipy, jak správně začít obchodní schůzku
27.12.2017 | 21.3.2018 10:51
Taky na Vás působí lacině a neprofesionálně, když se Vám nějaký poradce nebo spíše prodejce snaží vlichotit do přízně tím, že Vám při vstupu do kanceláře/domácnosti začne hned něco chválit? Tak to nedělejte ani Vy! Dnes pro Vás máme dva jednoduché tipy, jak začít obchodní schůzku správně a profesionálně.
2 tipy, jak správně začít obchodní schůzku
1. Nejdříve ověříme časové možnosti klienta.
2. Ověřte klientovo očekávání od schůzky
„Ještě se chci na úvod zeptat, co očekáváte od dnešní schůzky?“
V poradenské praxi se vyskytují tři tipy odpovědí klientů:
a) klient má správná očekávání (např. zpracování finančního plánu)
b) klient už si přesně nepamatuje, čeho se schůzka bude týkat
c) klient chce prioritně řešit konkrétní záležitost (např. hypotéku na pozemek, který právě objevil)
V prvních dvou případech potvrďte/upřesněte klientovo očekávání a uveďte Vaše očekávání:
Tento úvod máme standardizovaný a vyzkoušený na mnoha pracovních i poradenských schůzkách. Výhodou je, že je nekonfliktní a pomůže Vám stanovit si rozumný časový rámec a zaměřit se rovnou na to, co je pro klienta důležité a chce to řešit.
Petr Pavlásek
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.
© KFP, 2016. Děkujeme, že ctíte autorská práva. Článek m
Související články
- 2 tipy k vedení výroční schůzky (29.12.2017)
- 10 kroků, jak budovat a udržet důvěrné vztahy s klienty (27.12.2017)