5 kroků, jak posílit důvěru Vašich klientů
27.12.2017 | 1.2.2018 16:25
V dobách nejistoty klienti na svých poradcích nejvíce oceňují klid a jistotu. Hledají takové poradce, kteří by je těžkým obdobím provedli bezpečně. Přinášíme Vám 5 kroků, jak můžete využít současné situace na trzích a posílit důvěru Vašich klientů ve Vás.
5 kroků, jak posílit důvěru Vašich klientů
Jako „finanční lékaři“ Vašich klientů se právě nacházíte v období vážné a nakažlivé celosvětové finanční epidemie. Pro ty, kdo jsou připraveni, je to velká příležitost. V dobách nejistoty klienti na svých poradcích nejvíce oceňují klid a jistotu. Hledají takové poradce, kteří by je těžkým obdobím provedli bezpečně. Je čas vystoupit a nabídnout jim „rámě“. Využijte současné příležitosti a upevněte si u svých bonitních klientů pozici důvěryhodného experta. Přinášíme Vám 5 kroků, jak toho docílit.
- Zachovejte klid.
Zachovávejte klid, i když ostatní kolem Vás jej už dávno ztratili. Zaměřte se na to, co můžete ovlivnit. Studujte, „oprašte“ si své ekonomické znalosti a znalosti týkající se kapitálových trhů a investování (např. průměrování nákladů nebo diverzifikace). Seznamte se s příklady krizí z minulosti. Všechny tyto informace Vám dodají sebedůvěru a jistotu při rozhovorech s Vašimi klienty.
Nenechte se rozhodit katastrofickými titulky z denního tisku, ignorujte přehnaný šum a soustřeďte se na fakta. A zrevidujte finanční plány a portfolia Vašich klientů. To vše se Vám bude hodit při proaktivním oslovování a uklidňování Vašich klientů.
- Kontaktujte Vaše bonitní klienty (e-mail se nepočítá).
Vy jste ještě tento důležitý krok neudělali? Tak to ještě dnes napravte. Vaše klienty byste měli ujistit, že ani Vaše firma, ani jejich peníze nejsou ohroženy.
Osobní setkání je lepší než telefon a telefon je lepší než e-mail. Jak moc chcete být dobří? Výběr je na Vás.
- Pronikněte k těm, kteří mohou Vaše klienty ovlivnit.
Rodinní příslušníci, kolegové a přátelé Vašich bonitních klientů mají rovněž strach. Potřebují stejné ujištění jako Vaši klienti. Bohužel jen málo finančních poradců v současné těžké době zintenzivnilo komunikaci se svými bonitními klienty. Tito opomíjení klienti jsou Vaší ideální akviziční příležitostí. Domluvte si s nimi schůzky, promluvte si s nimi, uklidněte je, zrevidujte jejich portfolia...a budou Vaši.
- Buďte aktivní.
Stejně jako jsou zaneprázdnění lékaři na pohotovosti v době hromadné nehody na D1, tak stejně tak by měli být zaneprázdnění “finanční lékaři“ v době současné finanční epidemie. Je k tomu důvod, máme tady jednu z nejtěžších krizí na kapitálových trzích za posledních 50 let. Vaše služby jsou cennější než kdy jindy, a proto buďte připraveni pracovat přes čas.
- Průběžně investujte.
V historii každá krize časem přešla. Teď jsou ceny velmi atraktivní. Upozorněte své klienty na to, že právě teď je čas výhodně investovat. Doporučte jim dočasné navýšení pravidelných investic. V případě jednorázových investic je rozdělte na 3 části a postupně zainvestujete. Víte, jak se v současné době chovat a to Vaši klienti ocení.
Pevné nervy přeje,
David Waliczek
Klíčová slova
Související články
- Kdy je možno požádat o doporučení (29.12.2017)
- Jak využít tajemství Kiyosakiho a Allena na cestě k vlastním milionům - tajemství osmé (27.12.2017)
- Víte, komu svěřujete své peníze? (27.12.2017)
- 5 základních pravidel komunikace s klientem (27.12.2017)
- Jak má vypadat měsíční výpis portfolia (27.12.2017)
- Kalkulačka č. 4: Inflace (27.12.2017)
- 5 rad, které dětem pomohou vyhýbat se špatným dluhům (27.12.2017)
- Nemluvíte příliš? (27.12.2017)
- Chodíte si pro bonitní klienty na LinkedIn? (27.12.2017)
- Jak se ptát klienta na jeho finanční cíle (27.12.2017)
- Likvidní rezerva v osobních financích (26.12.2017)
- Kteří poradci přežijí rok 2022? (26.5.2016)