Kdy je možno požádat o doporučení
29.12.2017 | 29.1.2018 18:47
V dnešním tipu bychom se s Vámi chtěli podělit o rady, kdy je vhodná doba říci si o doporučení
Požadovat od bonitního klienta kontakty na jeho kamarády a známé, pokud jste ještě vůbec nic neukázali, je způsob, jak bonitního klienta spolehlivě otrávit hned v úvodu schůzky a okamžitě ztratit důvěru.
Kdy naopak vhodná doba je?
Poté, co klient vnímá Vaši přidanou poradenskou hodnotu a nabude přesvědčení, že mu u známých neuděláte ostudu, ale naopak, pomůžete jim s financemi stejně dobře, jako jste pomohli jemu.
K tomu obvykle dochází poté, co jste pro klienta:
1. zpracovali úvodní finanční analýzu (finanční „mapu“),
2. navrhli finanční strategii na cestu k jeho cílům (finanční plán)
3. pomohli jste klientovi strategii naplnit realizací konkrétních doporučení (uzavření smluv)
4. přiměřeně o něj pečujete následným servisem (výroční schůzky)
5. pomůžete klientovi uvědomit si, že se - i díky Vám – posunuje ke svým finančním cílům.
Dle našich zkušeností potřebuje bonitní klient 2 – 3 roky, aby Vás bez obav doporučil dále.
To samozřejmě neznamená, že si nemůžete o doporučení říci nikdy dříve, než za tři roky. Pokud je klient s Vámi mimořádně spokojen a dává to najevo (např. jste mu vyřídili 10 mil. Kč hypotéku na nové bydlení a on Vás pozval na kolaudaci), tak samozřejmě existují výjimky a doporučení je možno získat po pár týdnech spolupráce. Ale obecně platí, že čím bonitnější klient je, tím obezřetnější bude, než Vás doporučí svým známým.
Ing. Petr Pavlásek, €FA ™
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.
Klíčová slova
Související články
- 3 tipy pro úspěšný závěr prezentace finančního plánu (29.12.2017)
- 2 tipy k vedení výroční schůzky (29.12.2017)
- 5 rad pro překonání bloku odpovědnosti vůči klientům (27.12.2017)
- 5 kroků, jak posílit důvěru Vašich klientů (27.12.2017)
- 9 případů, kdy je motivace ve financích důležitější než čísla (27.12.2017)
- Kalkulačka č. 14: Jak na diverzifikaci akciové části portfolia? (27.12.2017)
- Klient je zachráněn! Hurá! (27.12.2017)
- 3 typické odpovědi klientů při diskusi o Finanční nezávislosti! (26.12.2017)