Vzdělaný klient + vzdělaný poradce = 3 x větší byznys pro poradce
Podle našich zkušeností v praxi nastávají tyto čtyři situace:
Celkovým obchodním potenciálem máme na mysli situaci, kdy poradce/bankéř provede analýzu klientových potřeb, zpracuje finanční plán a navrhne řešení k realizaci finančního plánu a klient všechna řešení akceptuje/“koupí“. Tzn., pokud by klient zrealizoval všechna doporučení z finančního plánu (tj. životní a majetková pojištění, hypotéku, jednorázové a pravidelné investice aj.), pak bychom hovořili o 100 % realizovaného obchodního potenciálu.
*1 … pokud je klient finančně chytřejší než poradce, tak je pro něj poradce nedůvěryhodný a obchod nemá šanci na úspěch. Výjimkou jsou situace, kdy je klient nucen zprocesovat transakci a potřebuje poradce/bankéře k realizaci. Osobně jsem zažil situaci, kdy jsem pracovnici finanční instituce (údajně specialistce okresní pobočky na podílové fondy) radil, jak má mé dceři vyplnit pokyn k prodeji podílových listů jednoho z fondů této instituce. (Je to již cca 5 let, tak snad už jsou historky tohoto typu minulostí).
*2 … průměrná čísla KFP z koučinků mnoha stovek bankéřů a poradců
*3 … průměrná čísla KFP z koučinkůmnoha stovek bankéřů a poradců
*4 …průměrná čísla KFP ze spolupráce s poradci Fichtner s.r.o.
Naše zkušenost je taková, že pokud je klient finančně vzdělaný, tak ví, CO a PROČ potřebuje. Vzdělaný poradce/bankéř je v roli konzultanta, který mu pomůže doladit detaily, vše zprocesovat a hlídá, že klient jde pořád po správné cestě. Realizace obchodního potenciálu přesahuje u těchto případů 80 %. Tyto smlouvy, kdy klient rozumí tomu CO a PROČ má, také mnohem lépe „drží“.
Proto své klienty pravidelně vzdělávejte. Trvá to léta, ale odměnou Vám budou až 3 x větší obchody a zároveň spokojení klienti, kterým pomáháte na cestě k jejich finančním cílům a finanční nezávislosti. Inspirací, jak takové špičkové vzdělávání může vypadat, Vám může být bezplatná rubrika kolegů z Fichtner s.r.o.„Přečetli jsme za Vás“ – ukázka
zde.
Mnoho úspěchů při vzdělávání Vašich klientů Vám přeje
Petr Pavlásek, KFP