4 body, které zajímají klienty při vaší prezentaci finančního plánu nejvíce

29.12.2017 | 16.3.2018 23:41

Podívejme na to nejdůležitější - co klienty zajímá z Vaší prezentace nejvíce.

4 body, které zajímají klienty při vaší prezentaci finančního plánu nejvíce

1.    Vysvětlete klientovi důležitost zajištění kritických rizik 

Např.: „Než se pustíte do investování a zajišťování jednotlivých cílů, doporučujeme, abyste měl(a) ochráněn současný majetek a především budoucí příjmy.“ Stručně klientovi vysvětlete, jaká rizika má chránit (smrt, invalidita, vážné úrazy s trvalými následky, odpovědnost v občanském životě, nemovitost a domácnost) a na jak vysoké pojistné částky. 
Vysvětlete, jaká je cena jednotlivých pojistek a nezapomeňte zdůraznit, co za tuto cenu klient dostane. 
Např.: „Správné zajištění je základem finančního plánu, abyste měl(a)  jistotu, že se Vám podaří cíle naplnit, ať se v následujících 20 letech stane téměř cokoliv.“


2.    Rezerva 

Vysvětlete klientovi, že než se pustí do investování, doporučujete mít ideálně 6timěsíční rezervu (nutné 6timěsíční náklady) v rychle likvidních finančních produktech (běžný účet, spořicí účet).
Např.: „Než se pustíte do investování, doporučujeme Vám mít 6timěsíční rezervu, abyste nemusel(a) rušit strategické investice se ztrátou kvůli nečekaným mimořádným výdajům.“

 
3.    Naplnění cílů klienta

Vysvětlete klientovi, jak se mu podaří naplnit jednotlivé cíle a co pro to musí udělat. 
Např.: „V plánu vidíte Vaše cíle, časový horizont, kdy budete peníze potřebovat a kolik peněz bude potřeba. Dále zde vidíte, na kolik se daný cíl podaří naplnit. 100 % znamená, že budete mít v daném čase dost peněz na naplnění cíle. Dále zde vidíte, co je pro daný cíl potřeba udělat:
- zajistit jednorázovou investici nebo pravidelné měsíční spoření nebo kombinaci obojího.“
Rovněž klientovi ukažte, kolik peněz by měl pro daný cíl investovat velmi konzervativně, kolik konzervativně a kolik růstovým způsobem.


4.    Finanční nezávislost 

Ta samozřejmě zajímá bonitní klienty nejvíce. Vysvětlete klientovi, jak se mu podaří naplnit finanční nezávislost a opět zdůrazněte, co pro to musí udělat. 
Např.: „Na Váš cíl Finanční nezávislost, tj. měsíční rentu ve výši XX Kč za YY let budete potřebovat majetek ZZ Kč (v dnešních cenách). Tento klíčový cíl se Vám podaří splnit přibližně na 90 % a to díky jednorázové investici AA a pravidelné investici BB do následujícího portfolia CC.“

Pokud vychází naplnění cíle Finanční nezávislost na méně než 100 %, VŽDY klientovi ukažte, jaká jednorázová nebo pravidelná investice by zajistila dosažení potřebného majetku. Možná klienta v práci zítra povýší nebo najde jiný finanční zdroj a je proto dobré, aby toto číslo nosil „v hlavě“.Pokud klient naplní potřebný majetek na více než 100 %, znamená to, že bude nezávislý na dosavadních příjmech ještě o něco dříve. V takovém případě VŽDY doporučte klientovi, aby investoval veškeré volné prostředky a kráčel k cíli rychleji. Je to pro něj (i pro Vás) bezpečnější. Nikdy nevíme, jak dlouho bude mít klient dobrou práci a dobré zdraví.

V příštím finančním tipu KFP si řekneme, jak celou prezentaci finančního plánu efektivně a efektně zakončit, aby měl klient motivaci se s Vámi ihned pustit do realizace řešení navržených ve finančním plánu.

Výběr nejčtěnějších článků

icon - FINANČNÍ PORADCI

FINANČNÍ PORADCI

Získejte zkušenosti a informace a staňte se nejlepším poradcem.

ZJISTIT VÍCE
icon - FINANČNÍ INSTITUCE

FINANČNÍ INSTITUCE

Zlepšete dovednosti svých kolegů profesionálním tréninkem.

ZJISTIT VÍCE
icon - FIRMY A ÚŘADY

FIRMY A ÚŘADY

Vzdělávejte sebe a své zaměstnance ve finanční gramotnosti.

ZJISTIT VÍCE
icon - ŠKOLY

ŠKOLY

Naučte se efektivně vzdělávat ve finanční gramotnosti.

ZJISTIT VÍCE
icon - LIDÉ

LIDÉ

Porozumějte financím a využívejte dobře své možnosti.

ZJISTIT VÍCE

Zanechte nám svůj e-mail a buďte stále v obraze o finančním vzdělávaní