Jak se odlišit od konkurence a zaujmout klienta již v prvním rozhovoru
27.12.2017 | 26.2.2018 22:53
V dnešním tipu Vám prozradíme, jak doporučujeme začít první rozhovor s klientem, abyste se odlišili od konkurence a zaujali klienta již v úvodní části rozhovoru.
V jednom z předchozích tipů jsme Vám doporučovali začít schůzku ověřením času a očekávání klienta. Co by mělo následovat pak? Rozhovor „odstartujte“ vysvětlením, co se bude dít dále,
např.: „V průběhu našeho rozhovoru bych Vám chtěl/a pomoci nadefinovat základní parametry Vaší osobní finanční strategie. A nejprve bych si potřeboval ujasnit asi to nejdůležitější, z čeho by každá strategie měla vycházet:
"ČÍM JSOU PRO VÁS PENÍZE DŮLEŽITÉ?“
+ pečlivě naslouchejte
+ přesně zaznamenávejte odpovědi
+ mlčte nebo
+ upřesňujte („To může znamenat něco jiného pro mne a něco jiného pro Vás? Co to znamená pro Vás? NEBO „Ještě něčím dalším jsou pro Vás peníze důležité?“ apod.)
PŘESNĚ OPAKUJTE SLOVA KLIENTA A ODPOVĚDI SI DOSLOVNĚ ZAPISUJTE!!!
NEKOMENTUJTE!!!
NEHODNOŤTE!!!
Na otázku "Čím jsou pro Vás důležité peníze?" se obvykle setkáte s třemi typy odpovědí.
„K tomu, co konkrétního si můžete za peníze pořídit se dostaneme za chvíli a je to důležitou součástí Vaši finanční strategie. Nyní zůstaňme ještě u pocitů, které by Vám měly Vaše finanční řešení přinášet. Čím jsou pro Vás peníze důležité?"
3. Klient se nechce otevřít a snaží se rozhovor shodit ve stylu "... ale pane/paní ... co to tady na mne zkoušíte?" V tom případě pokračujte následovně:
1. vysvětlete, co a proč děláte,
2. zopakujte klíčovou otázku ("Čím jsou pro Vás peníze důležité?")
3. mlčte a čekejte na klientovu odpověď.
Pokud to nepomůže, řekněte klientovi, že bez důkladného porozumění jeho situace mu neumíte radit a raději se rozejděte.
Petr Pavlásek
KFP – Kořený Fichtner Pavlásek s.r.o.
Klíčová slova
Související články
- 5 triků jak nemít čas (27.12.2017)
- 10 návyků osobní produktivity, které změní váš život (27.12.2017)